The Customer Journey wethinknext.com

Published Oct 06, 20
6 min read

Waardepropositie En Positionering

We gaan in dit artikel uit van 3 belangrijke onderdelen Value propositions , Customer segments en Channels. Door deze onderdelen uit te werken wordt duidelijk hoe je welke waarde voor welke klant gaat creëren. Beschouw dit model als een ‘tekentafel’ om je merk en propositie concreet te maken. waardepropositie opstellen wethinknext. Zoals aangegeven werken we 3 onderdelen uit van het Canvas model.

Symbolische WaardeWaardepropositie En Positionering

Welke (toegevoegde) waarde biedt Reeleezee?Reeleezee is een online boekhoud pakket en claimt de volgende voordelen: gemak(kelijk), transparant en ontzorgend. Reeleezee is 7/24 in de lucht met helpdesk beschikbaarheid van 9 tot 21 uur. Verder is het pakket toegankelijk voor ondernemers met beperkte boekhoudkennis. Het biedt praktische koppelingen o. a. met online bankieren en de Belastingdienst.

Zoals gezegd gebruiken wij het pakket al een aantal jaren. Waarom? We wilden permanent inzicht hoe omzet, kosten, winst en debiteuren zich ontwikkelen. Verder was een ‘normale’ abonnementsprijs belangrijk. Voorheen hadden wij nog wel eens onduidelijkheid over de facturen van onze accountant. Daar wilden we van af. Welke producten en/of diensten worden aan welke Reeleezee klanten aangeboden?Reeleezee heeft hier keuzes gemaakt.

Je kunt kiezen voor simpel boekhouden (Administratie) maar Facturering, een Uren administratie en een Kassa app (Cashr) zijn ook mogelijk. Het aardige is ook dat de ‘instapvariant’ gratis is dus je kunt ‘easy’ het Reeleezee product ervaren. Dit is de basis van de boekhoud propositie. Dit zijn de koop redenen (buyer motives): Gemak, tijdsbesparing en efficiëntie.

Inzicht in de financiële gang van zaken is een must. Reeleezee faciliteert en ontzorgt. Belangrijk bij elke onderneming is denken vanuit de klant. Dit komt ook aan de orde bij de Customer Segments van het model van Osterwalder. Dit kan soms een open deur lijken maar is het zeker niet.

Voorbeeld Waardepropositie

Bovendien sluiten de klantgroepen aan. Immers een startende ZZP’er kan een MKB bedrijf worden. Het is helder wat Reeleezee voor wie doet. Dat je moet vaststellen welke klanten voor jouw onderneming belangrijk zijn, is evident. Je werkwijze en merkbeleving moet je doelgroep aanspreken. Ga je voor veel kleine klanten of een paar grote of juist een combinatie.

Van Reeleezee weten we niet exact welke keuzes men maakt. waardepropositie opstellen wethinknext - wat is een waardepropositie. Uit de website kan opgemaakt worden dat ze op MKB bedrijven mikken en accountants. Verder is de website vertaald naar het Indiaas en Turks dus bedient men ook ondernemers in deze landen en/of ondernemers die graag in deze taal hun administratie willen doen.

Hoe ga je je producten en diensten aanbieden on en/of offline of multi channel. Terug naar het voorbeeld van Reeleezee. Alles wijst erop dat Reeleezee kiest voor een combinatie van online en telefoon. De website is de basis van de online boekhoud propositie en telefonisch contact is mogelijk met sales.

Immers de on & offline klant reis bepaalt of je het beste AdWords, Facebook, LinkedIn, telemarketing of een combinatie van lead technieken kunt inzetten. Reeleezee is in ieder geval actief met AdWords en zet ook Facebook in. Na het volledig doorlopen van het Canvas model van Osterwalder heb je je propositie op orde.

Je hebt (hopelijk) een of meer domeinen geclaimd en je website is live. Gefeliciteerd met deze belangrijke stap! De basis is af. Als je een goed ‘verhaal’ hebt en het is bekend bij je doelgroep dan kun je spontaan klanten krijgen via zoekmachines en/of sociale media. Vaak is je eigen netwerk en via via belangrijk voor het binnenhalen van je eerste klanten.

Waarde Propositie

Wees wel bewust dat je ‘winkel nooit af’ is en je continu blijft schaven aan je propositie. De wereld verandert snel en continu. Je klanten hebben vaak de keuze uit meerdere leveranciers, ze vergelijken en weten wat er te koop is. Wees dus helder wat je wel (niet) doet. Goethe zei het als volgt:’ In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister‘ (waardepropositie opstellen wethinknext).

Dank voor het lezen en je bent van harte welkom om de volgende blog posts te lezen. Succes met je bedrijf!Afbeelding: www. shutterstock (waardepropositie betekenis).comSchrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief 🤗🚀 2000+ marketing professionals gingen je voor! .

Dit betekent dat retailers ook wendbaar met hun bedrijfsprocessen en technologie zullen moeten omgaan. waardepropositie opstellen wethinknext. Want de terugverdientijd van nieuwe investeringen wordt steeds korter. Wie nieuwe technologieën niet soepel kan oppakken en integreren, moet zijn mogelijkheden snel upgraden. De IT-applicaties moeten berekend zijn op meerdere toepassingen en kanalen en flexibel genoeg zijn om verschillende processen te ondersteunen.

De vraag is: wat kan een retailer doen om zo snel mogelijk de status van een ‘responsive retailer’ te bereiken? Het retaillandschap is in hoog tempo aan het veranderen en daarbij speelt technologie een grote rol. Nog maar een decennium geleden deed e-commerce zijn intrede en dankzij een snel verbeterde klantenservice is dit kanaal nu al volledig ingeburgerd – ook bij de traditionele ‘stenen’ winkels.

Canvas WaardepropositieWaardepropositie Opstellen
Waardepropositie Canvas ModelWat Is Een Waardepropositie

En die lijst blijft maar groeien. Maar hoe gaan retailers om met de onvermijdelijke nieuwe technologieën die hiervoor nodig zijn? Tot voor kort was retail nog overzichtelijk. Retailers hanteerden soms meerdere kanalen om hun klanten te bedienen, maar altijd los van elkaar. Inmiddels is dit multichannelmodel ingehaald door een crosschannelshopbeleving.

Symbolische Waarde

En er komen steeds meer kanalen bij: van de traditionele winkel, catalogus, e-commerce en callcenterverkoop tot nieuwere kanalen als smartphone, marktplaats en Google TV. Dat is ook precies wat de consument wil, blijkt uit recent onderzoek. Zo’n 50% van de Nederlanders shopt al crosschannel, en genereert daarbij twintig tot 25% meer dan de gemiddelde klant.

Ze halen informatie via diverse bronnen om koopbeslissingen en –transacties te maken. Dit zorgt voor een nieuwe, rijkere shopbeleving waarbij internet, video en social media naar elkaar toe groeien (waardepropositie opstellen wethinknext). Het is onomkeerbaar: klanten willen én kunnen shoppen waar, hoe en wanneer hen dat uitkomt. Om aangehaakt te blijven moeten retailers dus snel opschuiven van een crosschannel naar een omnichannel shopbeleving, waar shoppen echt allesomvattend is en de consument tal van contactplekken en middelen heeft om in zijn wensen te voorzien.

De hoofdredenen voor retailers om zo’n shopbeleving te bieden, zijn: 1. Klanten zullen eerder een retailer vertrouwen die hen steeds via alle contactplekken informeert over producten, prijzen, acties en beschikbaarheid. Een klant die een tv wil kopen, moet kunnen vergelijken met andere tv’s en zijn koopbeslissing baseren op zoveel mogelijk informatie.

2. Klanten verlangen het comfort van een naadloze omnichannel shopbeleving via alle kanalen. Ze starten hun shopping tegenwoordig in het ene kanaal en ronden het af in het andere. Dat loopt van een winkel/voorraadcheck via de website tot online kopen en ophalen of terugbrengen in de winkel. 3 (voorbeeld waardepropositie). Klanten willen sociale media graag aan hun shopbeleving koppelen, door hun volgers te laten weten wat ze wel of niet leuk vinden, wat ze van plan zijn te kopen, wat ze hebben gekocht en wat ze ervan vinden.

4. Klanten geven zelf volop feedback via allerlei media – in winkels, online, via het call center of via chats op sociale media. Als retailers daar beter gebruik van maken, creëren ze vanzelf een grotere en blijvende klantenbetrokkenheid over alle kanalen heen - symbolische waarde. Om tot een echte responsive retailorganisatie te komen, moet vooral op drie zaken worden gefocust: de kanalen, de mogelijkheden en de technologie.

Navigation

Home

Latest Posts

The Customer Journey wethinknext.com

Published Oct 06, 20
6 min read